Tel: 0547 - 26 16 65

Week van de Werkstress: Workout Woensdag

Week van de Werkstress: Workout Woensdag

13 november, 2019

Categorie: ' Nieuws '

‘De Week van de Werkstress’ moet volgens de overheid ‘De Week van het Werkplezier’ worden. Dat is makkelijker gezegd, dan gedaan. Want hoe zorg je nou dat je elke dag zonder stress, maar met plezier naar je werk gaat? Wij, Katrien en Sonja, geven vaak trainingen aan Young Professionals en delen deze week elke dag een tip die de druk op je schouders kan verlichten. Vandaag: Workout Woensdag.

Een zittend beroep? Dat heb je zelf in de hand!

Een blik op de klok leert, dat het nog maar 16.00 uur is en je dus nog minimaal anderhalf uur hebt te gaan voordat je met goed fatsoen naar huis mag! Oeps je ogen vallen nu al bijna dicht na een lange dag achter je bureau naar je beeldscherm turen. Herkenbaar? Niemand die jou verplicht de hele dag te blijven zitten. Sterker nog, zitten schijnt het nieuwe roken te zijn. Dus sta regelmatig even op, vraag om een zit-sta bureau. Ga staand vergaderen, of staand telefoneren en natuurlijk ga je tussen de middag naar buiten! Niet achter je bureau je bammetjes knagen, maar even in de benen en hopelijk frisse lucht. Ook goed voor de aanmaak van vitamine D, tenminste als de zon schijnt. Je voelt je er beter door en het zorgt ook voor werkplezier.

Durf los te laten

Een ander voordeel van even afstand nemen van je werk is dat je opeens tot nieuwe inzichten komt. Voor het probleem waarvoor  je voor de lunchpauze nog even de oplossing niet zag, krijg je opeens een briljante inval. Dat komt doordat je het even los hebt gelaten. Juist als je denkt dat je echt geen tijd hebt voor een pauze, heb je hem des te harder nodig! Deze pauzes zijn niet alleen belangrijk op woensdag, maar op elke dag! Als je het iets meer zoekt in de richting van een workout, ga dan samen met collega’s “planken”. Dat doet wonderen voor je core! Of ga tafeltennissen, darten, basketballen, voetballen of…….. Genoeg ideeën om lekker in beweging te komen.

7 Eigenschappen van Effectief Leiderschap

We hebben in deze serie al eerder gerefereerd aan Stephen. R. Covey en zijn 7 Eigenschappen van Effectief Leiderschap. De zevende eigenschap luidt: “Houd de zaag scherp” dat slaat niet alleen op een goede lichamelijke conditie, maar ook op mentale fitheid. Het is natuurlijk een open deur dat als je niet lekker in je lijf zit, je ook mentaal minder weerbaar bent. Voldoende slaap is daarbij een eerste vereiste.

Wat mij enorm helpt is de dagelijkse wandelingen met mijn hond. Ik prijs mij gelukkig dat ik redelijk makkelijk mijn tijd zelf kan indelen als ondernemer, dus als het enigszins kan, loop ik elke dag met Ferox een heel stuk in het prachtige Twentse bos vlakbij mijn thuiskantoor. Als dat een keer niet lukt, dan mis ik dat echt! Gelukkig kan ik dat dan weer compenseren met het ochtend- en avondrondje. Het maakt niet uit welke sport je doet, als je het maar elke week voor jezelf inplant.

 

Ontdek hoe jij de 7 Eigenschappen van Effectief Leiderschap kan gebruiken in je dagelijks leven!

Wij hebben een Masterclass ontwikkeld waarin we onder andere alle Zeven Eigenschappen van Covey uitgebreid behandelen.
In je werkboek maak je een Persoonlijk Actieplan zodat je er na deze intensieve dag ook echt mee aan de slag gaat en blijft.

Op 5 december geven we in Deventer onze eerstvolgende masterclass. LET OP: BIJNA VOL!

Mocht je 5 december niet kunnen, dan is de laatste mogelijkheid dit jaar op donderdag 19 december in Bunnik.

Lees hier alles over de Masterclass