Tel: 0547 - 26 16 65

Verkooptraining voor de Maakindustrie

 

Onze Verkooptraining voor de Maakindustrie gaat je helpen om goed voorbereid en verkooptraining voor de maakindustriemeer gestructureerd je verkoopgesprekken te voeren. Ook leer je werken met een aantal handige tools voor je totale verkoopproces. Hierdoor zal je effectiever gaan verkopen en een hogere omzet realiseren.

 

Verkopen is en blijft mensenwerk, ook in de maakindustrie! Het komt aan op een goed begrip van de eisen en wensen van jouw klant. Om vervolgens jouw aanbod daar naadloos op af te stemmen.

 

Ieder verkoopgesprek verloopt volgens de indeling met de vijf A’s: Aanvang, Analyse, Aanbod, Afsluiting en Aftersales. Hierbij staat communicatie en gedrag centraal, in elke fase van het verkoopgesprek. 

Dit is dan ook de rode draad door onze Verkooptraining  voor de Maakindustrie. Hieronder vind je meer details.

 

 

Doel van de training:

  • Een praktische en gestructureerde aanpak voor verkoopgesprekken bieden
  • Verschillende communicatiestijlen leren herkennen
  • Handige tools voor het verkoopproces leren gebruiken
  • Betere verkoopgesprekken voeren om daarmee je omzet te verhogen

 

 

Opzet van de training:

Het totale programma bestaat uit 6 dagdelen op basis van de gebruikelijke indeling van een verkoopgesprek: Aanvang, Analyse, Aanbod, Afsluiting en Aftersales. Ook besteden we aandacht aan de voorbereiding en het leggen van het eerste contact. Daarnaast gaan we aan de slag met een aantal handige tools voor het verkoopproces.  

Communicatie is een essentieel onderdeel van het verkoopproces. Daarom gebruiken we in de training de bekende DISC-analyse. DISC gaat over gedragsstijlen, feitelijk je communicatiestijl hoe iemand bij voorkeur reageert. Het wordt vooral gebruikt om de gesprekspartner in commerciële gesprekken in te kunnen schatten. Iedere deelnemer doet ook zelf een DISC-analyse, waardoor je ook met je eigen communicatiestijl en ontwikkelpunten aan de slag kan gaan.

Ieder onderdeel wordt ingeleid met een beperkt stukje theorie; daarnaast wordt er vooral praktisch geoefend in rollenspelen aan de hand van eigen cases met jouw “echte” klanten.  

Hieronder is het programma per dagdeel verder uitgesplitst: 

 

Dagdeel 1: Kick-off  

  • Introductie 
  • Toelichting op het trainingsprogramma 
  • Huiswerk en voorbereiding 
  • BAMM: een BUTTONS werkvorm waarin we individueel en met het team in kaart brengen: wat kan Beter, wat kan Anders, wat moeten we Meer doen, wat moeten we Minder doen in onze verkoopactiviteiten en proces. Dit is ook input voor de verdere details in het trainingsprogramma. 

 

 Dagdeel 2: Handige tools voor het verkoopproces 

  • De Salesfunnel
  • Leadgeneration
  • De Klantenpyramide
  • De DMU – Decision Making Unit
  • Het Sellogram
  • Koud bellen en afspraken maken

 

Dagdeel 3: Communicatie                                                                                         

  • Het Communicatieproces
  • Miscommunicatie
  • Feedback geven
  • DISC gedragsstijlen
  • De juiste vragen stellen

 

Dagdeel 4: Het verkoopgesprek (1)  

  • Opbouw van een verkoopgesprek 
  • Aanvang – stap 1  
  • Analysestap 2 

 

 Dagdeel 5: Het verkoopgesprek (2)  

  • Aanbod – stap 3 
  • Succesvolle offertes 
  • Omgaan met bezwaren en weerstand 

 

 Dagdeel 6: Het verkoopgesprek (3) / Wrap-up  

  • Afsluiting – stap 4 
  • Follow-up en aftersales – stap 5
  • Wrap-up van de training, terugblik op BAMM 

 

 

Voor wie:

  • Directies en MT’s 
  • Verkoopteams
  • Verkopers, sales engineers in de maakindustrie

 

Praktische gegevens:

  • Deze training wordt zowel Incompany als met Open Inschrijving gegeven
  • Duur: totaal 6 dagdelen (Incompany) / 3 dagen (bij Open Inschrijving)  
  • Aantal deelnemers: 4-8 
  • Op locatie centraal in Nederland (Arnhem, Open Inschrijving) of bij de klant (Incompany)
  • Kosten Open Inschrijving: € 2550 excl. BTW per deelnemer, inclusief materialen, DISC-analyse, telefonisch intakegesprek en arrangement
  • Kosten Incompany: € 6325 excl. BTW op basis van 4-8 deelnemers, inclusief materialen, excl. arrangement en reiskosten; daarnaast € 255 excl. BTW per deelnemer voor DISC-analyse en telefonisch intakegesprek
  • Materialen: training-handout, poster BAMM, DISC-analyse  

 

Data met open inschrijving:

  • Vrijdag 15 november 2024 (start), vrijdag 22 november 2024 (dag 2), vrijdag 6 december (dag 3)

 

Voor meer informatie en aanmelding: info@jaarsmalebbink.nl of telefonisch 0547 – 261665