Waarom:
Bijna iedereen is bekend met de SWOT-analyse, maar het opstellen ervan is nog niet zo makkelijk. Hoe begin je? Wat zijn de valkuilen? Welke conclusies kun je trekken? Hoe voorkom je bedrijfsblindheid? In deze incompany workshop maak je je eigen SWOT-analyse voor jouw bedrijf.
In de SWOT-analyse neem je de temperatuur op van de organisatie, maar de analyse is veel meer dan dat. Het is óók het startpunt voor de nieuw te bepalen strategie en dus zeer belangrijk. De afkorting staat voor Strengths, Weaknesses, Opportunities en Threats, oftewel de sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen.
Je kijkt naar waar jij als organisatie goed in bent en waar je ten opzichte van je concurrentie juist zwak staat. Je kijkt ook naar waar in de markt de kansen liggen of juist de bedreigingen
vandaan komen.
Nu begint de feitelijke analyse pas, maar de volgende stappen worden vaak niet gedaan. Daarom gaan we in de workshop ook aan de slag met de Confrontatiematrix en het formuleren van het Kernprobleem. Dit geeft inzicht in de belangrijkste strategische issues voor jouw bedrijf.
De kracht van deze workshop zit vooral in de praktische aanpak, de feedback van de trainers en de volledige aandacht voor jouw bedrijf.
Doel:
Programma:
Voor wie:
Praktische gegevens:
Voor meer informatie en aanmelding: info@jaarsmalebbink.nl of telefonisch 0547 – 261665